Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
RSS

Anak-anak Riang..



Pertandingan Cerita Anak-anak Tadika..

Petang tadi sempat lagi saya singgah di karnival Sazarice kompleks sukan Likas,saja ronda-ronda cuci mata setelah penat pusing-pusing cari parking dekat TM jalan Bundusan.Sambil ronda-ronda ada ternampak anak-anak riang diatas pentas,rupanya pertandingan bercerita peringkat sekolah Tadika Perpaduan.


 Comel-comel budak-budak ni..ada yang terlebih over ada yang takut-takut,tapi saya tengok ramai jugak yang berbakat.Mungkin mereka-mereka inilah yang akan memimpin kita pada masa depan sapa tau kan?balik pada cerita anak-anak ni saya suka lihat pada costume mereka macam-macam rupa ada.Seronok jugak tengok budak-budak bercerita hafal skrip yang lupa pun banyak jugak.


Yang ini tengah tunggu siapa pemenangnya... sambil menyanyi rasa sayang lagu tema bagi anak-anak tadika ni,walaupun saya tak pernah ke sekolah tadika tapi serba sedikit taulah jugak(tahun 80an tak wajib pergi tadika so saya antaranya..)Ini adalah lagu-lagu rakyat yang selalu diajar dimana-mana tadika di Malaysia dari dulu sampai sekarang.


Ini adalah pemenangnya,yang ditengah tu adik dari tadika Putatan(tak ingat nama),diapit pemenang tempat kedua dan ketiga.Tahniah pada anak-anak ni sebab kalian semua inilah yang akan memimpin negara kita nanti,jadi belajar la rajin-rajin dari sekarang dah besar nanti boleh berjasa...


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

4 comments:

Anonymous said...

kebetulan dan sempat lagi kan!!!!reporter freelance namanya...hehehehhe

eda said...

ya..tula namanya gerak kaki,kemana gerak kaki dituju kat situla dpt cerita..

d.angel said...

hehehe....comeynya...

Cinoi Lavigne said...

Masih ada ka event d sana tu? Meriah la ramai juga org pegi?